• Informacja o zakończeniu roku szkolnego 2021/2022

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego dla wszystkich uczniów naszej szkoły będzie miało miejsce w piątek 24 czerwca 2022 roku. Rozpocznie się mszą św. w kościele parafialnym o godz. 8.30, a następnie kontynuowane będzie na sali gimnastycznej w obecności nauczycieli i zaproszonych rodziców.
            Uczniom zostaną wręczone świadectwa z wyróżnieniem, nagrody za wyniki w nauce, a dla najlepszych stypendia.

• Wycieczka do Biskupina, Gniezna i Poznania w ramach przedsięwzięcia MEiN „Poznaj Polskę”

• W dniach 09.06.2022 r. – 10.06.2022 r. uczniowie klas IV – VIII Szkoły Podstawowe w Kotulinie wzięli udział w wycieczce do Biskupina,  Gniezna i Poznania w ramach przedsięwzięcia MEiN „Poznaj Polskę”. Dzięki udziałowi w przedsięwzięciu, Szkoła pozyskała dofinansowanie do wycieczki w wysokości 10 000 zł co obniżyło koszt wycieczki o 200 zł dla każdego ucznia.

W dniu 09.06.2022 r. w godzinach wczesno porannych (bo o 5:00) wycieczkowicze przybyli na miejsce zbiórki, gdzie została sprawdzona obecność a następnie uczniowie zajęli miejsca w autokarze.

Pierwszym punktem wycieczki była wizyta w Rezerwacie Przyrody - Muzeum Archeologicznym w Biskupinie.

W trakcie tej wizyty uczniowie przypomnieli sobie wiedzę o początkach Państwa Polskiego. Była to wspaniała lekcja historii w rzeczywistości tamtych czasów Najpierw cofnęliśmy się w czasie o 9 000 lat do epoki kamienia, później przenieśliśmy się do epoki brązu aż, w końcu, dotarliśmy do epoki żelaza.

Następnie udaliśmy się do Gniezna – pierwszej stolicy Polski, gdzie zwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską, również stanowiącą podwaliny Polski oraz początki chrześcijaństwa w Polsce. Zostaliśmy oprowadzeni po Katedrze przez panią przewodnik, która opowiedziała nam najważniejsze fakty z historii Katedry. Później przeszliśmy pod Drzwi Gnieźnieńskie – tu także pani przewodnik przedstawiła  historię Drzwi oraz zaprezentowała życiorys św. Wojciecha, który w formie obrazkowej stanowi ornamentację Drzwi Gnieźnieńskich.

Po zwiedzeniu Katedry Gnieźnieńskiej i Drzwi Gnieźnieńskich udaliśmy się  do miejsca noclegu również w Biskupinie. Tam zostaliśmy zakwaterowani, po czym udaliśmy się do restauracji na obiadokolację by zregenerować siły po intensywnym dniu zwiedzania.

Następnego dnia, po śniadaniu, pojechaliśmy do Poznania – miejsca 4 atrakcji.

Pierwszą z nich było Muzeum Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu – poznaliśmy jego ponad 100letnią historię przypatrując się wyeksponowanej dokumentacji oraz innym eksponatom.

Kolejnym celem wizyty w Poznaniu było zwiedzenie Ogrodu Botanicznego, gdzie podziwialiśmy piękno przyrody. Udaliśmy się na spacer po Ogrodzie, któremu towarzyszyła relaksująca atmosfera.

Trzecią atrakcją było Muzeum Archidiecezjalne w Poznaniu. W Muzeum tym zostaliśmy oprowadzeni przez panią przewodnik, która przybliżyła nam historię pięknych rzeźb sakralnych niesamowicie cieszących nasze oczy kunsztem wykonania.

Będąc w Poznaniu, nie omieszkaliśmy zwiedzić poznańskiego rynku by zachwycić oczy wspaniałą architekturą tego miejsca. Pani pilot przypomniała nam historię powstania Poznania i legendę Koziołków Poznańskich.

Tym akcentem zakończyliśmy naszą dwudniową wyprawę i udaliśmy się w podróż powrotną do domu.

Autor: Mateusz Szłapa

• „My favourite word” - I miejsce w konkursie językowo-plastycznym

• Miło nam poinformować, że uczeń kl. 3: Alan Powrósło został laureatem konkursu językowo-plastycznego „My favourite word”.

Celem konkursu było zrealizowanie wybranego słowa w języku angielskim w formie lapbooka (teczki tematycznej). Oprócz ulubionego słowa Alana „hamster” z lapbooka Alana można poznać wiele faktów nt. chomików!