• Obserwacja zaćmienia słońca

• Dzisiaj, 25 października 2022r., nasi uczniowie mieli możliwość obserwowania kolejnych faz częściowego zaćmienia słońca widocznego na naszym niebie. Wszystko to dzięki uprzejmości mieszkańca naszej wioski, Pana Franciszka Swobody, który udostępnił swój specjalistyczny sprzęt. Pan Swoboda dopełnił obserwację dzisiejszego zjawiska różnego rodzaju ciekawostkami na jego temat. Cieszymy się, że mogliśmy już po raz kolejny skorzystać z obecności Pana Franciszka w naszej szkole. Bardzo dziękujemy!

• Turniej tenisa stołowego

• 19 października w Pniowie odbył się gminny turniej w tenisie stołowym. Uczniowie szkół z SP 1 Toszek, SP 2 Toszek, Pniowa i Kotulina rywalizowali o tytuł najlepszej drużyny w gminie w kategorii dziewcząt i chłopców do klas VI. Zawodniczki z Kotulina zajęły I miejsce wygrywając wszystkie mecze. Chłopcy uklasyfikowali się na IV miejscu. Uczniowie naszej szkoły dzięki uczestniczeniu w zawodach mogli podjąć rywalizację z rówieśnikami, nabrać doświadczenia przez rozegranie wielu spotkań. Z pewnością będą mile wspominać chwile spędzone na sali w Pniowie.

• 14 października, wpisujemy do dziennika …

• Tego dnia Samorząd Uczniowski wraz ze swoim opiekunem i Radą Rodziców, zaprosił wszystkich nauczycieli i pracowników szkoły na uroczysty apel z okazji Święta Edukacji Narodowej. Uroczystość rozpoczęła się polonezem w wykonaniu uczniów klasy 1 i 8. Następnie cała społeczność uczniowska zaśpiewała i zagrała na instrumentach piosenki dla zaproszonych gości, a było ich sporo. Oprócz nauczycieli i pracowników szkoły na widowni zasiedli również rodzice pierwszoklasistów. Powód był oczywisty - tego dnia odbyło się pasowanie. Uczniowie klasy pierwszej zaprezentowali swoje umiejętności artystyczne i ujęli wszystkich swoimi zdolnościami. Następnie z uśmiechem na twarzy zjedli kawałek cytryny i udowodnili, że zasługują być uczniami naszej szkoły. Bardzo cieszymy się z faktu, że nasze grono uczniowskie zasiliło 19 nowych uczniów.

BW

• Jesienna piłka nożna

• Gminne mistrzostwa w piłce nożnej dziewcząt i chłopców odbyły się 11 i 12 października na Orliku w Toszku.

We wtorek o tytuł najlepszej szkolnej drużyny w gminie rywalizowali uczniowie do klasy VI.

Dziewczyny z Kotulina okazały się najlepsze w tej kategorii, chłopcy po przegranych rzutach karnych zajęli II miejsce.

Drugiego dnia swoje rozgrywki podejmowała młodzież, uczniowie klas VII i VIII. Chłopcy po bardzo emocjonujących pojedynkach zajęli I miejsce, dziewczyny miejsce II.  Mecze były bardzo wyrównane, rozgrywki odbyły się w miłe atmosferze. Uczestnikom towarzyszył kulturalny doping, kibice i zawodnicy  przestrzeganie zasad ,,fair play’’.

• Październikowych wycieczek ciąg dalszy

• W dniu 12.10.2022 klasy 4, 5, 6 i 7 wybrały się na wycieczkę do Wrocławia. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Rynku. Wraz z przewodnikiem spacerowaliśmy Szlakiem Wrocławskich Krasnali. Na Rynku spotkaliśmy m.in. krasnala Halabardnika, Obieżysmaka, Bibliofila czy Więziennika i poznaliśmy historie związane z tymi stworzeniami. Podczas wędrówki podziwialiśmy również zabytki Wrocławia m.in. Ratusz, Bazylikę Św. Elżbiety, Zabytkowe Kamieniczki, Stare Jatki Miejskie czy dawne Więzienie Miejskie. Kolejnym etapem wycieczki był wjazd na najwyższy punkt widokowy w Polsce – Sky Tower. Z tarasu widokowego znajdującego się na 49 piętrze zachwycaliśmy się panoramą miasta. Wjazd na wieżowiec oraz napotkane widoki przysporzyły uczniom wiele pozytywnych emocji. Wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie centrum edukacji ekologicznej „Hydropolis”. Na początku wysłuchaliśmy prelekcji filmu o powstawaniu wody, po czym zwiedziliśmy wystawę, która była całkowicie poświęcona wodzie. Mogliśmy podziwiać repliki i modele, których zadaniem było ukazanie wody z różnych perspektyw, korzystać z technologii multimedialnych, wielu interaktywnych instalacji oraz innych atrakcji obiektu. Uczniowie wrócili z wycieczki pozytywnie zmęczeni i bardzo zadowoleni. Poniżej zamieszczamy fotorelacje z wyjazdu wykonaną przy pomocy sprzętu zakupionego z projektu.

PR

• Wycieczka klas 7 i 8

• Październik przyniósł piękną pogodę i pozwolił klasom 7 i 8 na zrealizowanie dwudniowej wycieczki w dniach 6-7 października br. Pierwszego dnia uczniowie w zadumie zwiedzili Muzeum Historii Auschwitz-Birkenau. Wizyta ta była dopełnieniem szkolnych lekcji historii. Z Oświęcimia droga prowadziła do zabytkowej Kopalni Soli w Bochni. Tam zwiedzanie zostało połączone z noclegiem w Komorze Ważyn. Noc minęła bardzo szybko i wszyscy z utęsknieniem wyjeżdżali na powierzchnię by zobaczyć słońce. Tak rozpoczął się drugi dzień wycieczki. Kolejnym celem były Wadowice i wizyta w Muzeum Dom Rodzinny Papieża Jana Pawła II. Po zwiedzeniu bardzo nowoczesnego muzeum, nasze kroki skierowaliśmy w stronę bazyliki. Nie zabrakło też czasu na zjedzenie sławnej „kremówki papieskiej”.
            W słodkiej atmosferze, pełni wrażeń wróciliśmy do Kotulina.

Fotorelacja wykonana przy pomocy sprzętu zakupionego z projektu Laboratoria Przyszłości.

BW

• Noc Bibliotek 2022

• „To się musi powieść” było hasłem przewodnim 8. ogólnopolskiej Nocy Bibliotek, w której po przerwie spowodowanej pandemią znowu jako szkoła mogliśmy uczestniczyć. Tym razem w wydarzeniu wzięli udział uczniowie czwartej i piątej klasy oraz goście z Ukrainy. To dzięki nim dzieci usłyszały „Baśń o dwunastu miesiącach” w dwóch językach. Maria Petrakovska poprowadziła warsztaty plastyczne dla chłopców i zaproponowała zabawy, które wszystkim dostarczyły dużo radości. Dziewczynki w tym czasie, pod opieką wychowawczyń, szykowały niespodziankę, wszak 30 września świętujemy „Dzień Chłopaka”. Dzięki sprzętom zakupionym w ramach projektu „Laboratorium Przyszłości” upiekły smakowite gofry. Dziewczynki, jak na prawdziwe kuchareczki przystało, postarały się o różne, pyszne dodatki, które były tą przysłowiową kropką nad „i”. Po wyśmienitym poczęstunku wyruszyliśmy na spacer z latarkami po naszej wsi. Mieliśmy dużo szczęścia, gdyż noc była ciepła i spokojna. Odprowadziliśmy naszych gości do caritasu. Ostatnim punktem programu było oglądanie filmu „Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica” udostępnionego nam specjalnie na to wydarzenie. Rano obudziliśmy się wcześnie, nieco niewyspani, ale za to bardzo zadowoleni.

Beata Grochla

• EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW – interaktywnie i po angielsku ;-)

• W dniu 30 września podczas lekcji języka angielskiego Uczniowie Szkoły Podstawowej w Kotulinie obchodzili Europejski Dzień Języków.

To międzynarodowe święto, ustanowione z inicjatywy Rady Europy, obchodzone w całej Europie corocznie 26 września. Jego celem jest zachęcenie Europejczyków do nauki języków obcych oraz propagowanie zalet różnorodności językowej.

Podczas dzisiejszych zajęć języka angielskiego Uczniowie klas 2 oraz 4 – 8 celebrowali to święto. Zostali zaproszeni do interaktywnej podróży po Europie, podczas której usłyszeli języki europejskie

oraz poznali podobieństwa wśród tych języków a także doświadczyli różnorodności kultur i tradycji, które istnieją obok siebie na naszym kontynencie.

Uczniowie klas starszych zostali podzieleni na grupy, otrzymali tablety szkolne oraz zadanie… i udali się na podróż po Europie.

Celem podróży było poznanie wyrażeń „Jak się masz?”, „Cześć”, „Dziękuję”, „Tak”, „Nie” oraz liczby 1 – 10 w 48 europejskich językach. Poniżej fotorelacja, którą poczyniono za pomocą aparatu fotograficznego pozyskanego w ramach udziału w ministerialnym projekcie „Laboratoria przyszłości”.